maandag 2 juni 2014

Nailart // DIY met spons


 Hey allemaal! Het is best wel lang geleden dat er iets op het blog is gekomen over nailart, dus ik dacht laat ik eens een DIY gaan maken over nagellak. Het is vandaag alweer 2 juni, dit jaar gaat ontzettend snel, en daarom in het aftellen naar de zomer gaande. Maar dus had ik wel zin in een lekker fris zomerkleurtje. Gewoon een basic kleurtje op je nagels kwakken kan iedereen wel, dus daar hoeft geen DIY over. Maar ik dacht dat het misschien wel leuk was om, ja ik weet eigenlijk niet eens hoe het heet, normaal noem ik het altijd sponsnagellak, maar dat heet natuurlijk niet zo. Naja, zoals je hier boven ziet, deze manier van nagellak ga ik jullie stap voor stap uitleggen. Sommige van jullie kennen dit misschien al, maar sommige misschien ook niet.

Je kunt dit met allemaal verschillende kleurtjes doen. Zelf heb ik ook wel eens op vakantie ditzelfde gemaakt maar dan met iets van 5 verschillende kleurtjes voor op het sponsje, en net als nu een witte basiskleur aan te brengen. Ik moet zeggen dat dat echt een gaaf effect geeft.

Wat heb je nodig ?

Wat je allemaal nodig hebt is als volgt:
  • Base coat
  • Top coat
  • Een leuk basis kleurtje (bijvoorbeeld wit)
  • Kleurtje(s) voor op t sponsje wat hierna op je nagels gaat
  • Nagellak remover met een wattenstaafje
  • Een sponsje
  • Eventueel : nagelvijl, bokkepootje (hiermee maak je je nagels groter door het vel naar achter te duwen.
 
1. Als eerst kun je (moet niet, maar is wel zo mooi) een base coat aanbrengen. Dit zorgt ervoor dat de ondergrond waar je zometeen je kleurtje gaat aanbrengen mooi glad is.


2. Zorg wel dat de base coat goed is opgedroogd. Pas na dit kun je verder om de basiskleur aan te brengen. 1 keer over de nagel heen gaan is voldoende, je hoeft dus niet 2 á 3 keer een laagje aan te brengen. Hier is het zeker van belang dat de nagel goed is opgedroogd. Anders kan het gaan vlekken en dat is niet mooi.

3.Nu ga je met de spons aan de slag. Breng op de spons een iets dikkere laag aan zodat het niet gelijk opdroogd. Wanneer je de nagellak op de spons hebt gedaan moet je wel gelijk de spons op je nagels aanbrengen. Anders is de nagellak al half opgedroogd.


 
4. Zoals je hierboven ziet, zit al het nagellak naast de nagel. Dit is echt een groot min-punt, maar het is niet anders. Gelukkig kun je dit wel met het wattenstaafje en wat nagellakremover eraf halen. Dit slijt ook na een aantal dagen.

5. Voor de finishing touch kun je nog een top coat aan brengen zodat de nagellak langer op de nagel blijft zitten en de nagel mooi glanst.
 
Veel succes met het mooi maken van je nagels!
 
Love, Charel

Geen opmerkingen: