woensdag 11 juni 2014

Favourite Summer Drink #Charel




Hey allemaal! De titel zegt eigenlijk al waar dit artikel over gaat. Namelijk: deze komende dagen gaan wij alle drie een 'Favourite Summer Drink' artikel schrijven met daarin ons 'lievelings' drankje in de zomer. Bij mij in dit geval heb ik een super lekker drankje, maar kun je dit niet in de winkel kopen, en moet je het dus zelf maken. Daarom heb ik ook een DIY in dit artikel gezet zodat jullie heb ook kunnen uitproberen, want het is een echte aanrader!



About my 'Favourite Summer Drink'



Elk jaar is het altijd wat anders, dit jaar is het dus een 'healthy 'selfmade ice tea''. Je kunt Ice Tea op verschillende manier maken, ik las laatst dat mensen ook wel eens zo'n kan een nacht in de koelkast laten staan, de ander laat het opdrogen in de zon. Noem maar op! Maar, ik heb twee manieren voor jullie, over de één gaat dit artikel, en de andere komt zo snel mogelijk op het blog! De manier die zo snel mogelijk op het blog komt is echt de simpelste die je kunt bedenken, maarrr, dit kun je thuis heel gemakkelijk maken, en voor de andere moet je een speciaal zakje hebben.


Er zijn natuurlijk twee verschillende smaken, ie-der-een kent die smaken uit zijnn hoofd: perzik en citroen. Deze keer heb ik gekozen voor de citroen smaak, ook omdat we alleen een citroen in huis hadden en geen perzik, maar ook omdat ik meestal de perzik smaak maak (of bestel).


Wat je nodig hebt om op deze manier Ice Tea te maken is als volgt:
  • Een hoge kan
  • 2 theezakjes
  • Een waterkoker
  • Een citroen (of perzik)
  • Ijsklontjes

DIY

  • 1. Schenk water in de waterkoker en wacht tot het water kookt.
  • 2. Schenk het hete water in een hoge kan. (denk erom dat de kan niet knapt.)
  • 2. Leg 2 theezakjes in het water tot het een goede sterke donkere smaak heeft.
  • 4. Pers in dit geval de citroen uit, wanneer je een perzik gebruikt, pers je die helemaal uit.
  • 5. Gooi de ijsklontjes in het de warme thee.
  • 6. Wacht tot de thee koud is.
  • 7. Als laatste kun je de Ice Tea serveren met een citroen op de rand van t glaasje, zoals hieronder.





Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Veel plezier met het lezen/bekijken naar de andere meiden, want die komen uiteraard deze week!

Lovee, Charel

Geen opmerkingen: